Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 101 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Următorul
Planificarea familialā naturalā 
Autor Mesaj
Membru activ
Avatar utilizator

Membru din: 16 Noi 2008, 22:10
Mesaje: 111
Locaţie: Piatra Neamt
Mesaj Re: Planificarea familialā naturalā
leonard scrie:
In cazurile grave - cum ar fi punerea in pericol a unei vieti - NFP oricum nu este o alegere responsabila, deoarece nu este 100% sigura. In asemenea cazuri singura alegere responsabila este abstineta completa.


In cazurile grave, atat metoda simpto-termica, cat si cea Billings, spune ca poate fi folosita perioada postovulatorie de infertilitate, care ofera siguranta de 100%.
In cazul transmiterii unei boli mortale de la un sot la altul (SIDA) se recomanda abstinenta completa.

_________________
Laudat sa fie Isus Cristos!
www.familiasiviata.ro


21 Iul 2011, 13:33
Profil
Moderator
Avatar utilizator

Membru din: 14 Mar 2006, 21:59
Mesaje: 250
Locaţie: Cluj-Napoca, Romania
Mesaj Re: Planificarea familialā naturalā
Rocinante scrie:
Recunosc, am o dificultate in a incadra intentia, dar nu ma refer la intentia actului sexual (de exprimare a iubirii, asa cum spuneti), ci la intentia de a evita sarcina, intentie care (abuziva sau nu) sta la baza deciziei de a aplica "metoda". Nu intamplator cuplul X devine constient de starea de fertilitate, ci in urma unui demers deliberat. Ce scop are acest demers, daca nu contraceptia? Ce femeie/cuplu urmareste cu atentie starea de fertilitate altfel decat in perspectiva actului sexual? Iar daca acest demers este okay, ce e rau cu intentia "pilulei" care, luata preventiv ofera aceeasi posibilitate, de exprimare a iubirii? In ambele cazuri discut de circumstante grave, cand sarcina este contra-indicata, nu doar ne-dorita. De ce exprimarea iubirii nu mai este la fel de importanta in conditiile in care sarcina este imposibila?
Intrebarile sunt retorice, nu astept raspunsuri. Am citit sute de pagini de argumente pro si contra, formulate de teologi de mai toate confesiunile si am ramas la aceeasi dificultate in a incadra intentia NFP altfel decat intentie contraceptiva. Spre deosebire de cea artificiala, mijloacele sunt evident diferite, dar asta e alta discutie.


Mai intai o clarificare terminologica. Contra-ceptie se refera la ceva care impiedica conceptia in cadrul unui act sexual, iar abstinenta in perioadele fertile (determinate prin anumite medode) nu impiedica nimic, pentru ca actul sexual nu are loc. Cand actul sexual are loc conceptia nu este impiedicata de nimic, deci NFP, ca metoda, nu are nimic cu CONTRA-ceptia. Repet, este vorba de o metoda de adaptare la ciclul fertilitatii, astfel incat actul sexual sa fie unul responsabil. In cazul pilulelor sau al altor practici similare situatia e radical diferita, in sensul ca se intervine (inainte, in timpul sau dupa actul sexual) si se impiedica conceptia, de aceea aceste metode sunt CONTRA-ceptive. Pilula, de exemplu, e o forma de "mutilare" a capacitatilor reproductive.

In cazul folosirii NFP intentia nu implica nimic impotriva conceptiei, in sensul ca nu implica niciun act al vointei care urmareste IMPIEDICAREA conceptiei. Distinctia intre a evita si a impiedica este fina, dar este cruciala, si aici cred ca aveti dificultati. Faptul de a nu voi conceptia nu este in sine identic cu faptul de a te impotrivi ei. Una e sa nu vreau sa-mi cada o piatra in cap (pot evita circumstantele in care caderea pietrei e probabila) si alta e sa ma impotrivesc caderii pietrei in cap, intervenind in proces - exemplul nu are nimic cu cazul nostru, este menit doar sa ipostazieze distinctia. Nu e vorba doar de o diferenta de metoda, e vorba de o diferenta in intentionalitate.

In cazul in care un cuplu foloseste NFP din egoism sau alte ratiuni imorale, acesta, desi nu se impotriveste direct conceptiei, prin evitarea ei in mod nejustificat denota o inchidere fata de viata, inchidere care, ca si mentalitate, se apropie foarte mult de intentia contraceptiva. De aici folosirea sintagmei de "mentalitate contraceptiva". Cand NFP e folosita in mod just nu exista o inchidere fata de viata, deoarece sarcinile sunt evitate tocmai cu scopul de a favoriza viata, nu in sens strict biologic, ci in sensul de demnitate si calitate a vietii.

Cum spunea "non sum dignus", un alt aspect (scop secundar) al casatoriei este si remedium concupiscentiae. Prin urmare, daca de exemplu un parinte spiritual conclude ca abstinenta completa a unui cuplu e riscanta, in sensul ca poate duce la infidelitate sau la racirea relatiei maritale, evident ca le va indica folosirea NFP. Daca nu exista acest risc ci dimpotriva, sotii au maturitatea spirituala necesara pentru a putea trai abstinenta in mod pozitiv, atunci abstinenta completa este recomandabila. Si repet, in cazuri grave abstinenta completa este un imperativ moral.


iuliana P scrie:
In cazurile grave, atat metoda simpto-termica, cat si cea Billings, spune ca poate fi folosita perioada postovulatorie de infertilitate, care ofera siguranta de 100%.
In cazul transmiterii unei boli mortale de la un sot la altul (SIDA) se recomanda abstinenta completa.



Draga Iuliana, si eu sunt acreditat ca instructor NFP si am fost format de Dr. Hanna Klaus, M.D. (Natural Family Planning Center of Washington D.C), in cadrul TeenSTAR Program.
http://www.teenstar.org/page.asp?DH=11

O citez pe Dr. Klaus: "All methods of family planning - natural or artificial - have unplanned pregnancies associated with their use. No method is 100%."
http://www.teenstar.org/images/1_Newman_Lecture_2000_hklaus.pdf (pp. 15-16)
La p. 16 exista chiar un tabel statistic cu ratele sarcinilor neplanificate aparute in cadrul diferitor metode si in diferite tari. Errare humanum est, prin urmare chiar daca metodele in sine, dpdv strict teoretic, sunt garantate, cand se ajunge la implementarea lor, care poate fi in unele cazuri destul de dificila, intervin tot felul de stangacii si situatii neprevazute, de aceea nu te poti baza 100% pe ele (spre exemplu, sunt femei care au uneori doua ovulatii pe ciclu). De aceea repet, in situatii care pot pune viata cuiva in pericol abstinenta completa se impune.

_________________
Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine. (Ioan 14: 6).
http://www.proveritate.ro


21 Iul 2011, 20:00
Profil WWW
Membru Junior
Avatar utilizator

Membru din: 19 Iul 2011, 16:17
Mesaje: 2
Mesaj Re: Planificarea familialā naturalā
Sunt curioasa, știu, nu tocmai o virtute acest lucru, dar se cunoaște vreo statistica privind folosirea NFPului printre cuplurile catolice in România?

O întrebare pentru cei care au experiența, ce metoda ATI folosit in perioada post-natală?
Din toate cercetările mele am conclus ca dintre toate metodele NFP: billings, creighton/ rotzer, la marquett etc, eficacitatea lor in timpul alaptarii scade enorm. Majoritatea cuplurilor care au avut sarcini surpriza folosind aceste metoda au fost in perioada alaptarii/ post-natală.

Pe de o parte, intr-adevăr, faptul ca ai un nou-născut nu implica neaparat ca o alta sarcina este contra-indicata si așadar, nu știu dacă abstinenta totala este justificate, dar in același timp, din punct de vedere al paternitatii responsabile, nu știu cum ai putea justifica 2 copii la 1 an diferența, mai ales când deja ai ajuns la al 2a sau al3-a sau mai mulți si din punctul acesta de vedere mă gândesc ca ar fi obligatorie....

Intretimp, as fi bucuroasa sa aflu dacă se afla printre voi, careva care ati fi avut succes urmarind NFP in perioada post-natală si ATI putut detecta ovulatia înainte de primul ciclu


21 Iul 2011, 22:45
Profil
Moderator
Avatar utilizator

Membru din: 14 Mar 2006, 21:59
Mesaje: 250
Locaţie: Cluj-Napoca, Romania
Mesaj Re: Planificarea familialā naturalā
Happymami scrie:
O întrebare pentru cei care au experiența, ce metoda ATI folosit in perioada post-natală?
Din toate cercetările mele am conclus ca dintre toate metodele NFP: billings, creighton/ rotzer, la marquett etc, eficacitatea lor in timpul alaptarii scade enorm. Majoritatea cuplurilor care au avut sarcini surpriza folosind aceste metoda au fost in perioada alaptarii/ post-natală.

Pe de o parte, intr-adevăr, faptul ca ai un nou-născut nu implica neaparat ca o alta sarcina este contra-indicata si așadar, nu știu dacă abstinenta totala este justificate, dar in același timp, din punct de vedere al paternitatii responsabile, nu știu cum ai putea justifica 2 copii la 1 an diferența, mai ales când deja ai ajuns la al 2a sau al3-a sau mai mulți si din punctul acesta de vedere mă gândesc ca ar fi obligatorie....


Un raspuns dat de o prietena, mama a 4 copii si instructor NFP:
"Semnele de fertilitate continue din perioada de post-lauzie sau din perioada de alaptare (care te pot duce in eroare si iti pot cauza probleme in cuplu pt. ca nu stii cum stai) se "remediaza" in principiu cu magneziu care ajuta la reducerea perioadei de mucus la cateva zile (asa cum e normal de fapt). "

Responsabilitatea nu se vede in distantarea/nedistantarea nasterilor, ea depinde de complexul de circumstante in care nasti un copil, circumstante care iti permit sau nu sa-l cresti si sa-l educi cum se cuvine. Unele femei, care au un temperament puternic, sanatate buna si conditii rezonabile pot sa nasca si 10 copii unul dupa altul. Altora dupa un copil le trebuie si 5 ani de refacere, sau chiar mai mult. Nu poti trasa reguli generale.

_________________
Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine. (Ioan 14: 6).
http://www.proveritate.ro


21 Iul 2011, 23:59
Profil WWW
Membru activ
Avatar utilizator

Membru din: 16 Noi 2008, 22:10
Mesaje: 111
Locaţie: Piatra Neamt
Mesaj Re: Planificarea familialā naturalā
Happymami scrie:
Sunt curioasa, știu, nu tocmai o virtute acest lucru, dar se cunoaște vreo statistica privind folosirea NFPului printre cuplurile catolice in România?

O întrebare pentru cei care au experiența, ce metoda ATI folosit in perioada post-natală?
Din toate cercetările mele am conclus ca dintre toate metodele NFP: billings, creighton/ rotzer, la marquett etc, eficacitatea lor in timpul alaptarii scade enorm. Majoritatea cuplurilor care au avut sarcini surpriza folosind aceste metoda au fost in perioada alaptarii/ post-natală.

Pe de o parte, intr-adevăr, faptul ca ai un nou-născut nu implica neaparat ca o alta sarcina este contra-indicata si așadar, nu știu dacă abstinenta totala este justificate, dar in același timp, din punct de vedere al paternitatii responsabile, nu știu cum ai putea justifica 2 copii la 1 an diferența, mai ales când deja ai ajuns la al 2a sau al3-a sau mai mulți si din punctul acesta de vedere mă gândesc ca ar fi obligatorie....

Intretimp, as fi bucuroasa sa aflu dacă se afla printre voi, careva care ati fi avut succes urmarind NFP in perioada post-natală si ATI putut detecta ovulatia înainte de primul ciclu


Nu stiu de vreo statistica privind folosirea RNF in Romania. Chiar si fara aceasta statistica, presupun ca sunt putini cei care o folosesc.

Nu am experienta folosirii RNF in perioada alaptarii pentru ca nu o cunosteam. Dar in perioada de 7 ani de cand sunt invatatoare Billings am avut 8 persoane pe care le-am consiliat si erau la alaptare. Din acestea 7 au reusit sa treaca cu brio peste aceasta perioada si o persoana a ajuns la sarcina si aceasta pentru ca nu a respectat recomandarile. Deci se poate!

_________________
Laudat sa fie Isus Cristos!
www.familiasiviata.ro


22 Iul 2011, 08:55
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 01 Aug 2010, 14:14
Mesaje: 433
Locaţie: Tinuturile Loarei, Franta
Mesaj Re: Planificarea familialā naturalā
Rocinante scrie:
In ambele cazuri discut de circumstante grave, cand sarcina este contra-indicata, nu doar ne-dorita. De ce exprimarea iubirii nu mai este la fel de importanta in conditiile in care sarcina este imposibila?


Dacă înţeleg bine, teza dv este că, atunci când sarcina este contraindicată şi nu doar nedorită, atitudinea de a evita sarcina, dar a uza de matrimoniu este OK indiferent de mijlocul folosit pentru ca sarcina să nu se producă.
Dacă nu am înţeles bine teza, vă rog reformulaţi.
Dacă am înţeles bine teza dv, atunci vă pun următoarea întrebare: din moment ce nu mai contează ce mijloc este folosit pentru evitarea sarcinii (pilulă, mijloace de barieră, etc), atunci pentru ce să nu fie practicate raporturi anale sau orale ? Dacă folosirea prezervativului nu o considerăm imorală, atunci nici gomoria nu este imorală, ambele urmărind acelaşi scop: evitarea unei sarcini contraindicate.
Dar o asemenea concluzie este grotescă şi contrară tradiţiei dintotdeauna a Poporului Ales, care este Biserica. Să fie din cauză că premiza a fost greşită ?

Haideţi să o luăm altfel: să încercăm să răspundem la aceeaşi întrebare în cele două cazuri: cazul 1) al folosirii pilulei ori prezervatvului şi cazul 2) al folosirii abstinenţei periodice. Vom pleca de la premiza că este un caz grav, în care sarcina este contraindicată. Întrebarea este următoarea: dacă există un păcat, când este el consumat ?

În cazul 1), observăm imediat că păcatul este consumat în timpul producerii actului matrimonial, fiind vorba de disjuncţie provocată între act şi scopul său. Ca o paranteză, de notat că păcatul uzului pilulei contraceptive este consumat nu când se iau pilulele, ci când are loc actul matrimonial sub influenţa lor.

În cazul 2), vom observa că păcatul nu se produce nicicând: nici când am hotărât să ne abţinem, deoarece abţinerea de comun acord de la actul matrimonial nu este păcat. Nici când am hotărât să uzăm de matrimoniu, deoarece legătura sexuală în cadrul căsătoriei nu este păcat. Nici la nivelul intenţiei, ipoteză înlăturată prin premiză.

Concluzia e una singură: mijlocul folosit pentru cazul legitim în care sarcina trebuie evitată este esenţial.


@Happymummy: după naştere, nu mai folosim metodele de abstinenţă periodică, ci, dacă intenţia este legitimă, metoda amenoreei de lactaţie. Dacă doriţi detalii despre ea, rog mesaj privat.

In Christo, Rege.

_________________
Doamne, Tu știi că Te iubesc!


22 Iul 2011, 10:30
Profil
Membru activ
Avatar utilizator

Membru din: 16 Noi 2008, 22:10
Mesaje: 111
Locaţie: Piatra Neamt
Mesaj Re: Planificarea familialā naturalā
In cazul alaptarii partiale sau fara alaptare se poate folosi amenoreea de lactatie doar timp de o luna jumatate, iar in cazul alaptarii totala, timp de 3 luni. Asa cu a spus Leonard ajuta administrarea de magneziu, dar si renuntarea la lumina de veghe noaptea pentru a scurta perioadele cu prezenta de mucus cervical.

_________________
Laudat sa fie Isus Cristos!
www.familiasiviata.ro


22 Iul 2011, 12:40
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 02 Apr 2010, 14:31
Mesaje: 234
Mesaj Re: Planificarea familialā naturalā
Non sum dignus scrie:
Rocinante scrie:
In ambele cazuri discut de circumstante grave, cand sarcina este contra-indicata, nu doar ne-dorita. De ce exprimarea iubirii nu mai este la fel de importanta in conditiile in care sarcina este imposibila?


Dacă înţeleg bine, teza dv este că, atunci când sarcina este contraindicată şi nu doar nedorită, atitudinea de a evita sarcina, dar a uza de matrimoniu este OK indiferent de mijlocul folosit pentru ca sarcina să nu se producă.
Dacă nu am înţeles bine teza, vă rog reformulaţi.
Concluzia e una singură: mijlocul folosit pentru cazul legitim în care sarcina trebuie evitată este esenţial.

Nu am nici o teza, ci doar un amestec de ganduri, din care multe fara nici o structura si deci de nerostit. Nefericitul exemplul de mai sus e unul dintre ele. Nu e copt suficient, totusi am sa-l refolmulez si cer scuze pentru confuzia pe care am creat-o.

Voi folosi sintagma "control al nasterilor" in loc de contraceptie.
Conform Casti Connubii: "any use whatsoever of matrimony exercised in such a way that the act is deliberately frustrated in its natural power to generate life is an offense against the law of God and of nature, and those who indulge in such are branded with the guilt of a grave sin."
Inteleg perfect ca a) prin natura lucrurilor, aceasta putere de a genera viata este o functie de timp si b) actul sexual este licit oricand, indiferent de starea de fertilitate.

Dar de aici si pana la NFP este un pas destul de mare, dupa parerea mea. Intai se justifica legitimitatea unui act deliberat prin care se restrictioneaza actul sexual numai la perioadele infertile. Argumentatia se bazeaza pe functia unitiva, circumstante medicale si/sau sociale, etc. N-am s-o repet si o presupun corecta. Adica: in anumite cazuri functia unitiva a actului sexual legitimeaza controlul nasterilor, in principiu. Apoi se analizeaza mijloacele prin care se practica acest control si se trage concluzia ca NFP este okay.

Nu va pierdeti rabdarea, revin la formularea nefericita de mai inainte. ;)

Atunci cand investigam starea de pacat a unei fapte, intentia este primul element. Si pun intrebarea: intentia (=controlul nasterilor) este buna, in cazul pilulei?


22 Iul 2011, 14:25
Profil
Membru Senior
Avatar utilizator

Membru din: 01 Aug 2010, 14:14
Mesaje: 433
Locaţie: Tinuturile Loarei, Franta
Mesaj Re: Planificarea familialā naturalā
Rocinante scrie:
. Si pun intrebarea: intentia (=controlul nasterilor) este buna, in cazul pilulei?


Domnule, dacă eu plec la război ca să omor cât mai mulţi elveţieni, intenţia mea nu este de loc bună, ci este o intenţie ucigaşă. Dacă, însă, îmi apăr familia, ţara şi pe mine însumi de elveţienii invadatori, atunci intenţia mea este bună, chiar dacă, pentru asta, voi fi nevoit să omor mulţi elveţieni.

Câtă deosebire este între războiul criminal şi războiul legitim, tot atâta este între intenţia contraceptivă şi intenţia de a amâna sarcina spre binele soţiei mele, spre binele meu neegoist sau spre binele eventualului copil. Pe cât de rar sunt întrunite toate circumstanţele războiului just prevăzute în învăţătura Sfintei Biserici, pe atât de rar sunt întrunite circumstanţele care fac legitimă amânarea sarcinii.

În sfârşit, să mai observăm că şi în cazul în care războiul meu cu elveţienii întruneşte condiţiile unui război just şi este mai mult decât un drept al meu: e o datorie faţă de ţara mea, nu orice mijloc de luptă este îngăduit. Caracterul just al războiului nu validează legitimitatea mijloacelor folosite (a se vedea CBC 2312 sqq).

_________________
Doamne, Tu știi că Te iubesc!


23 Iul 2011, 00:11
Profil
Membru Junior
Avatar utilizator

Membru din: 20 Feb 2012, 09:35
Mesaje: 2
Mesaj Re: Planificarea familialā naturalā
Am dat ieri seara de un articol care m-a speriat putin.

Articolul este scris de Francesca Minerva, are un masterat in bioetica si este un fel de filosof in medicina, Research Associate la Oxford. Toate bune si frumoase, insa noua ei lucrare este cel putin ciudata. Nu dau niciun link, nu vreau sa fac trafic suplimentar unor site-uri, dar pe scurt:
Doamna considera ca doctorii si parintii ar trebui sa aiba posibilitatea de a alege daca lasa in viata nou nascutul.
Criteriile enumerate pornesc de la semne de boala si deformatii pana la decizia mamei influentata de starea materiala sau timpul disponibil.
Mi se pare ca s-a ajuns putin cam prea departe, sper din tot sufletul si ma rog ca astfel de idei sa nu aiba nici macar un prozelit


06 Mar 2012, 09:27
Profil
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 101 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Următorul


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
Realizat cu phpBB © phpBB Group.
Design Vjacheslav Trushkin.
Translation/Traducere: phpBB România